112’ye geçen yıl gelen çağrıların yüzde 65’i ‘gereksiz’

Isparta 112 Acil Çağrı Merkezi: Vakalar İçin Hızlı ve Etkili Çözümler

İsmail Ünal, Isparta 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü, merkezin geçmiş yıllarda aldığı çağrı istatistiklerini paylaştı. 2023 yılında toplam 414 bin 336 çağrı gelirken, bu çağrıların yüzde 35,09’u, yani 145 bin 379’u vakaya dönüştü. Ünal, 2023 yılında vakaya yanıt verme süresinin 3,04 saniye olduğunu belirtti.

2024 yılında ise çağrı sayısında düşüş yaşandığını belirten Ünal, 410 bin 882 çağrının yüzde 34,95’inin gerçek vakalara dönüştüğünü açıkladı. Bu yılın reaksiyon süresinin bir önceki yıla göre 2,10 saniyeye düştüğünü vurgulayan Ünal, farklı kurumlara yönlendirilen çağrıları da detaylandırdı.

Isparta 112 Acil Çağrı Merkezi, 128 personelle hizmet vermektedir. 7 gün 24 saat acil durumlar için faaliyet gösteren merkezde, çağrı karşılayıcılar, sağlık personeli, jandarma, emniyet, itfaiye ve AFAD personelleri bulunmaktadır. Ünal, vatandaşların acil durumda hemen 112’yi aramalarını tavsiye etti.

Ünal, vatandaşlara, acil durumlarda hemen 112’yi aramaları gerektiğini ve her iki aşamada hedeflerinin 45 saniyede cevap vermeyi amaçladıklarını belirtti. Ayrıca, gereksiz durumlarda acil çağrı merkezini aramamaları konusunda da uyarılarda bulundu. Ambulansların ve itfaiyenin ortalama olarak vakalara ulaşma sürelerinin oldukça iyi olduğunu da vurguladı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir