Seçil Erzan ifadelerinde, “Tefecilerin elime düştüğümü ödeme yaparken öğreniyordum” diyerek, tefeci ağının nasıl işlediğini isimler vererek baştan sona anlattı

Burak ARTUNER

Seçil Erzan, Patronlar Dünyası’nın ulaştığı 41. Ağır Ceza Mahkemesi’ndeki davanın 12 Ocak’taki 2’nci duruşmasındaki ifadelerinde ‘tefeci ağı’yla ilgili açıklamalarda yaptı.

Erzan’ın ifadeleri şöyle:

MAHKEME BAŞKANI : Bu sırada hani Evrim Pınar Güzel falan da bu 2015’ten itibaren onlarda var, onlarında paraları var onlardan bahsetmediniz.

SEÇİL ERZAN : 2015’den itibaren Evrim Pınar Güzel değil Evrim Pınar Güzel’in ikinci Nisan ayında, 2022 Nisan ayında ben Süleyman Aslan’dan aldığım parayla zaten…

MAHKEME BAŞKANI : Süleyman Aslan’dan ilk defa ne zaman aldınız?

SEÇİL ERZAN : 1 Mart 2022.

MAHKEME BAŞKANI : 1 Mart 2022’den aldınız.

SEÇİL ERZAN : Hı hı.

MAHKEME BAŞKANI : Yani şimdi 1 Mart 2022’ye kadar Atilla Baltaş’tan aldınız, Merve’den aldınız, Tanın’dan aldınız, Nazlı’dan aldınız başka kim var aldığınız?

SEÇİL ERZAN : Kendi ailem o kadar. Hüseyin abiden

MAHKEME BAŞKANI : Aileniz. Aile içerisinden.

SEÇİL ERZAN : Atilla Baltaş dışında aslında kimseden aldığım bir para yok o dönemde. Ya aile dışında yok. Şöyle Ali’de Kasım’da geldi hatırlıyorum siz sordukça hatırlıyorum.

MAHKEME BAŞKANI : Evrim Pınar Güzel ve babasından ne zaman başladınız almaya?

SEÇİL ERZAN : Ağustos ayıydı Burhan amcanın öyle hatırlıyorum, yazdım buraya.

(…)

MAHKEME BAŞKANI : 2019’da. Yani şey whatsaap konuşmalarında 2015 yılından beri sana veriyorum, hiç arkasını sormuyorum falan diyor Evrim Pınar Güzel. Yani 5-6 yıldır sürekli sana para aktardığı ile ilgili yazışmalarınız var.

SEÇİL ERZAN : Tam net tarihi gerçekten hatırlamıyorum yani. Ben Pınar’la olan whatsaap konuşmalarımızı bu arada okumadım, okuyamadım bile. O zaman ilk Tanınlara verdiğim o faiz dönemindedir o para. Ama sadece dışarıdan Pınar Güzel vardı orda.

MAHKEME BAŞKANI : Başka kimse yoktu ?

SEÇİL ERZAN : Yoktu, yoktu.

(…)

NURİ KÖŞDERE’Yİ NİYE SÖYLEMİYORSUN?“

SEÇİL ERZAN : 2021 Kasım’da Ali geldi.

MAHKEME BAŞKANI : Nasıl geldi?

SEÇİL ERZAN : Ali bu insanların para kazandığını biliyordu, işten de ayrılmıştı. Ali’nin tanıdığı insanlardan da para almıştım, ödemiştim.

MAHKEME BAŞKANI : Kim, Nuri Köşdere mi?

SEÇİL ERZAN : Nuri Köşdere evet. Ondan da almıştım ödemiştim. Ali bana annemin…

MAHKEME BAŞKANI : Yani bak biraz önce onu söylemedin mesela, hepsini saydın Nuri’yi söylemedin.

SEÇİL ERZAN : Siz sordukça hatırlıyorum, yazdım hepsini.

MAHKEME BAŞKANI : Nuri Köşdere’den ne zaman aldın, ne kadar aldın, ne kadar ödedin?

SEÇİL ERZAN : Toparlayacağım hepsini. Ali’den almadan önce 2021 dövizcilerin parasını ödemek için Nuri Köşdere’den para aldım o dönemde. Ona da belli bir tutar para ödendi, verildi, geri alındı. Sonra Kasım ayında Ali’ler geldi.

“ONUN HESABINI HATIRLAMIYORUM”

MAHKEME BAŞKANI : Nuri Köşdere’ye ne kadar verdin, ne kadar aldın?

SEÇİL ERZAN : Ya onun hesabını şu an tam hatırlamıyorum. Ona para gidiyordu, geliyordu, Ali hesabına yatırıyordu, verildi geri alındı. Ben hatta son en son hiç unutmuyorum Süleyman Amca’ya para şey olurken bana lütfen yardım et deyip ondan para istedim. Bana bir 400 bin dolar para gönderdi o zaman 200 bin dolar gönderdi o dönemde Nuri Köşdere

MAHKEME BAŞKANI : Nuri Köşdere mi?

SEÇİL ERZAN : Evet, evet gönderdi hani yanlış bir şeyler oluyor çok zor durumdayım diye. Tam olarak hatırlamıyorum ne kadar verildi, edildi. Onun hesabını tam yapmadım. Bu konuda çıkanlarla ilgili bütün şeyleri çıkardım, kimden ne alındı yapabildiğim kadarıyla olduğu kadarıyla kafamda olanlarla. Ali’den Nuri Köşdere’nin kazandığını görmüştü işten ayrılmıştı, para kazanması gerekiyordu o dönemde Ali bana bir 5 milyon TL getirdi, üzerine bir 5 milyon TL daha getirdi.

MAHKEME BAŞKANI : Ne diye getirdi? Ne dedi sana?

SEÇİL ERZAN : Şimdi bana ben hiç kimseye fon yapıyorum, bankada şu işlemde yapıyorum, hesabı sizin adınıza değerlendiriyorum gibi bir cümle kurmadım o dönemde. Çünkü herkes benim yakınımdı, akrabalarımdı. Zaten insanlar birbirlerine neler söylüyor onu bilmiyordum. Aldıklarında neler söylüyorlar onu bilmiyordum. İnsanlar aldıklarında şu işlemler bu işlemler diyor olabilirler. Ben bu parayı kazandırıyorum, kazandıracağım diyordum. 2022’den sonra zaten gizli saklı bir şeyler yapılıyor demeye başladım. 2021 o dönemde hiç kimseye fon, şunu yapıyorum, bunu yapıyorum gibi bir açıklama özel bir açıklama yapmadım. Özel bankacılıkta eskiden değerlendirdiğim gibi değerlendiriyorum dedim. Ali’ye de böyle bir şey söylemedim. Ali zaten Nuri Köşdere’nin kazandığını tahmin ettiği için, gördüğü için, getirip götürdüğü için o dönemde geldi. Ali’ye de taahhüt verdim. Ben sana kazandıracağım dedim. Çünkü paraya ihtiyaç vardı. Çünkü Atilla Baltaş’ın, dövizcilerinin ve diğerlerinin o dönemde insanların vadeleri geliyordu ödenmesi gerekiyordu.

MEĞER ALİ’NİN (ALİ YÖRÜK) GETİRDİĞİ PARA TEFECİNİNMİŞ

MAHKEME BAŞKANI : Sonra

SEÇİL ERZAN : Sonra meğer bu Ali’nin getirdiği bu 5 milyonlardan bir tanesi

MAHKEME BAŞKANI : Kaç tane 5 milyon getirdi?

SEÇİL ERZAN : 2 tane 5 milyon. Bu 5 milyonlardan bir tanesi o da bir tefeci bir parasıymış bana öyle söylendi.

MAHKEME BAŞKANI : Ne zaman söylendi? Verilirken mi yoksa sonra mı?

SEÇİL ERZAN: Verildiğinde, verilemediğinde, uzattı (Anlaşılmadı) beklenin dendiğinde hani Ali dönemde köydeki Ali’sinden de aldığını söylemişti, kendi kredi çekmiş. Kendi parası da vardır içinde mutlaka, çekmiştir vermiştir ama hani bir tefeciden bir 5 milyon bi para alınmış o tefeciler İstanbul’da galerici miymiş, Çorlulularmış…

EVDEN ÇIKAMAYACAK KADAR TEFECİ BASKISIYLA KARŞILAŞTI

Atilla’yı bir dönem Çorlu’da ertesi gün 100 bin dolar daha artmazsa para Atilla dışarı çıkamıyordu evden böyle bir tefeci baskısıyla karşılaştı. Ben Ali için çok üzülüyordum. Benim yüzümden bu yüzden Ali’ye bir şey olacak diye çok üzülüyordum. Hatta o dönemde ben şimdi bakıyorum Ali hesaplarına paralar yatırmış. Ben 7 ay boyunca Nazlı’ya MASAK raporu gelene kadar avukatıma Ali’nin bir suçu yok, Ali değil de tefeciler mahvetti diyordum ama ben şimdi görülen şeyleri görünce yani benim hesaplara paralar yatırmış. Türkay Gömülcineli’yi hiç tanımıyorum diyor 3 defa benim Bozcaada’daki evimi ipotek etti ya da 4 defa. Türkay Gömülcineli sorgusuna girmiş Ali’nin. Ben hayatımda hiç görmedim. Süleyman Aslan dışında hiçbir tefeciyi görmedim, etmedim zaten.

TEFECİLERİN ELİNE DÜŞTÜĞÜMÜZÜ ÖDEME AŞAMASINDA ÖĞRENİYORDUM

Para ödeme aşamasında geç olduğunda tefecilerden alındığını ve benim yaratmak zorunda olduğumu, şubeye gelip olay çıkacağını, baskın yapılacağını ya da işte onlara bir zarar geleceğini, ailelerine zarar geleceğini, insanlar bana o dönemde o anda söylüyorlardı. Bu arada ben şeyi unuttum Metin Taş’ı söylemiştim baştan faktoring yapıldı. O dönemde ben Metin Taş’dan da aldım. Metin Taş’da bir tefeciden almış, Silivrili bir tefeciden almış. O da yazışmalarımdan çıktı zaten. Bir gün sonra vermezsen 100 bin dolar vereceğim diye ben zorluyorlar, ‘Seçil Savcılığa gideceklermiş beni Savcı’ya verecekler diyor’ diye. Metin Taş’tan da aldım. Ben tefecilerin eline düştüğümüzü ödeme aşamasında öğreniyordum. Nisan’a geldiğimizde 2022 Nisan’a geldiğimizde Süleyman Aslan’dan 1 Martta 10 milyon TL alınmıştı, Nisan’da 14 milyon olarak verilmişti. 10 milyon TL o zamanki kura göre 670.000 dolar ediyordu. Geri verdiğimiz para 975.000 dolardı. 300.000 dolar bir kârla verilmişti. Süleyman Aslan bana banka müdürü olduğumu bile hiç önemsemedi. Beni müdürlüğümü bile ciddiye almadı. Bana imza hatta arkadaşım Moci’ye imza attırdı. Beni kefil olarak aldı. Niçin verdiğini bile sormadı. Şubede çalışıyorduk ama mevduat müşterimdi aynı zamanda.

MAHKEME BAŞKANI : Siz Süleyman Aslan’dan parayı alırken direk borç para gibi aldınız.

SEÇİL ERZAN : Sözleşme yaptık aramızda ne sözleşmesi yaptığımızı bile bilmiyorum ama tefeci parası olarak ben Süleyman Aslan’dan parayı almak zorunda kaldım.

MAHKEME BAŞKANI : Ona siz fon falan demediniz.

SEÇİL ERZAN : Hayır, hayır hiç öyle bir şey demedim. Ne sözleşmesi yaptığımızı bile hatırlamıyorum. Zaten benim banka ile ilgili bir işlem olmadığını çok net biliyordum zaten. Ama daha sonra bu fon olayları çıktığında insanlar fon demeye başladılar.

BİR İKİ AYDA 700 BİN DOLARA 1,6 MİLYON DOLAR VERİLDİ

SEÇİL ERZAN : Ben Süleyman Aslan’ın dövizci parasını ödemek, Ali’nin dövizci parasını ödemek yani Süleyman Aslan’a gelene kadar aslında benim hep hesap yapıyordum Bozcaada’yı satsam kaça satarım, annemin tarlaları var, babamın tarlaları vardı, tren yolu geçiyordu. Ne olurdu ne biter bunun hesabını yapıyordum. Sorun yoktu yani Süleyman Aslan o 14’leri falan almasaydı yine Ali’lerinkini de ben kendi malımla mülkümle ödemiş olacaktım. Ama Süleyman Aslan’ın o 10-14 o Nisan’da 14 alıp tekrar…

MAHKEME BAŞKANI : Sözleşme imzaladıysanız görmüşsünüzdür o 10’ları 14 olarak ödeyeceğinizi. Yazmıyor muydu orda 14 olarak ödenecek?

SEÇİL ERZAN : Ben kabul ettim onu ama oraya girmek zorunda kaldığım için o 14’ü 11 olarak geri verdi. 11’i 22 olarak verdik biz Süleyman Aslan’a. Yani 700 bin dolara 1.6 milyon dolar o dönemde 1-2 ay içerisinde bir faiz alındı.

(…)

PARADAN NEFRET ETTİM

MAHKEME BAŞKANI : Yani fazlalık faizleri nasıl birilerinden alıp mı kapatıyordunuz sürekli?

SEÇİL ERZAN: İşte zaten Ali’den alınan, Süleyman Aslan’dan alındı. Ali’nin tefecilerine verildi işte. Bu dönemde Merve’den aldığım o Nazlı mesela 350 getirdi bir kere 750 aldı. Yani insanlara alıp birbirini döndürmeye çalışıyordu yani. Para bir yerde üremiyor faizi artmıyor birilerine gün gün para yetiştirmek zorundasınız. Korku da şu; bankada gelecek rezillik çıkacak bu arada işler şubede çok iyi, ben çok çalışıyorum gece 12’lere 1’lere kadar çalışıyorum. Üniversitelerle çalışıyorum, hafta sonu 3’e,4’e kadar üniversitelerde kalıyorum. İşimden başka hiçbir düşünmek istemiyorum. Paradan nefret ediyorum. Nazlı bana da tek motivasyonum işim ve annemin sağlığı ile ilgileniyorum. 2021 Nisan’da babamı bir günde 2 saatte Kovid’ten kaybettim ben ondan sonra iyice psikolojim bozuldu. (…)

MAHKEME BAŞKANI : Siz yalvarıyorsunuz da yani anlamadım yani almayın parayı

SEÇİL ERZAN : Öderken yalvarıyorum.

MAHKEME BAŞKANI : Alırken bir şey demiyorsun.

SEÇİL ERZAN : Almak zorundayım evet 1.2 milyon gelmiş.

MAHKEME BAŞKANI : Evet sonra

SEÇİL ERZAN : Ödenmesin o kadar.

MAHKEME BAŞKANI : Ödenmesin olur mu size parayı vermiş, adam isteyecek parasını.

SEÇİL ERZAN : Ama 150.000 dolar veriyorum, 650.000 dolar böyle bir faiz hiçbir yerde yok. Yok dediğimde iş artık şeye dönmeye yani.

MAHKEME BAŞKANI : Fazlasını vermek istemiyorsun.

4,5 MİLYON ALINAN TEKSTİLCİYE BİR AYDA 6,5 MİLYON VERİLDİ

SEÇİL ERZAN : Çok daha fazlasını vermek istemediğimde. Tabii ki ben zaten amacım herkesin ana parasını normal mantıklı bir faizle verip işi kapatmaktı. Ama çok daha fazlası olduğunda sinirleniyordum ve vermemek için elimden yani kavgalar ediyordum. O dönemde 1.1 milyon dolar gibi Merve’nin yakınlarına bir faiz ödendi. Nisan ayında 2021 Nisan ayında. Şimdi bana bunu 1.200.000, 4.5 milyon TL olarak ödendi. Daha sonra 150.000 dolar verildi. 4 milyon bir tekstilciden para alınmış o 4 milyon tekstilcinin parası 1 ayda 6,5 milyon TL olarak verildi.

HERKESİN STANDARTI YÜKSELDİ

(…) Bu arada benim hayatımdaki herkesin standardı, yaşam standartı yükseliyordu. Nasıl yükseliyordu? Yani Hüseyin abinin oğlu okulunu bitirmişti, insanların Peugeot arabası varsa bir üst modele çıkmıştı ve işte Erkan Ergen’e Hüseyin abinin kardeşi Trakya’da daha fazla tarlalar herkesin çok düzgün bu kadar gelir elde eden biri işi zaten yoktu. Bunun 3 kat, 5 katı, 10 katı paralar alınıyordu ve herkesin yaşam standartı çok çok daha fazla yükselmişti.

SIRF O ŞEYİ DÖNDÜREBİLMEK İÇİN …

Nisan ayı içerisinde Nuray Şengüler’den aldım. Mayıs-Nisan, 2022 Nisan-Mayıs Nuray Şengülerden aldım, Deniz Güzel’den Nisan’da almıştım, Pınar’ın erkek arkadaşı Tayfun ve Pınar’dan da o dönem bir miktar daha aldım. Sırf o şeyi döndürebilmek için Atilla Baltaş, Süleyman Aslan, Ali’lerin tefecileri ve normal benim etrafımdaki insanların fazla faizleri, Merve’nin ailesi, onun söyledikleri, Metin Taş’ın tefeci dediği insanlar….

patronlardunyasi.com

İLGİLİ HABER

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

betmarlo
egt oyna
pragmatic slot oyunları
barn festival
dog house megaways
betibom
sweet bonanza
tombala oyna
aresbet
wild west gold oyna
diyarbet
diyarbet
diyarbet
diyarbet
diyarbet
diyarbet
diyarbet
diyarbet
markaj giriş
sweet bonanza
sugar rush
diyarbet
diyarbet
diyarbet
gates of olympus oyna
big bass bonanza oyna
trwin
diyarbet
diyarbet
casipol
casipol
casipol
betingo
egt oyna
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
aviator oyna
aviator giriş
tombala
Gebze Escort
Betmarino
Maltcasino
Noktabet
Pokerklas
Klasbahis
Betingo
Avrupabet
Betcio
Pashagaming
Pusulabet
Betexper
Betsmove
Slotbar
Betnano
Galabet
Betexper
Cratossporting
Dumanbet
Elexbet
Favorislot
aresbet
jojobet
jojobet giriş
footer link satın al
tanıtım yazısı satın al
backlink satın al
pendik escort
esenyurt escort
beylikdüzü escort
beylikdüzü escort
taksim escort
bakırköy escort
avcılar escort
esenyurt escort
beylikdüzü escort
istanbul escort
istanbul escort
bahçeşehir escort
bakırköy escort
şirinevler escort
şişli escort
esenyurt escort
avcılar escort